Elektrische bestelvariant ë-Berlingo Van staat vanaf tweede helft van 2021 bij de Citroën-dealers

  • De ë-Berlingo Van voldoet aan alle eisen van ondernemers, biedt toegang tot stadscentra en milieuzones, maar is ook in zijn element buiten de stad, met een actieradius tot 275 km* (WLTP).
  • De ë-Berlingo Van biedt alle voordelen van elektrische aandrijving zonder afbreuk te doen aan de bekende kwaliteiten van de Berlingo; leverbaar in diverse varianten, met een laadruimte tot wel 4,4 m3 en een laadvermogen tot 800 kg.
  • De ë-Berlingo Van is verbonden met de MyCitroën-app; daarmee is het opladen van de batterij op afstand te regelen.
  • De ë-Berlingo Van is ook verbonden met de Free2Move-app, die toegang biedt tot meer dan 220.000 laadpunten in Europa.
  • Andere nieuwe technologieën zijn beschikbaar, zoals een head‑updisplay – een primeur in dit marktsegment – en een nieuw 10‑inch digitale touchscreen van hoge resolutie.

Citroën introduceert de ë-Berlingo Van, de elektrische versie van de populaire lichte bedrijfswagen. De ë-Berlingo Van helpt de productiviteit van ondernemers te verhogen dankzij de toepassing van nieuwe technologie, zonder dat dat ten koste gaat van de flexibiliteit en de laadcapaciteit, maar mét alle voordelen van elektrisch rijden.

"De Citroën Berlingo Van – de nummer 1 op de Europese markt van lichte bedrijfswagens – staat bekend om zijn praktische gebruiksmogelijkheden en innovatieve voorzieningen. Met de beste technologie voor elektrisch rijden biedt de ë-Berlingo nu extra stilte en comfort tijdens het gebruik. Daarmee is de ë‑Berlingo Van de perfecte partner om ondernemers succesvol te maken in hun dagelijkse werk. In alle comfort en met maximale bewegingsruimte en beperkte gebruikskosten, zonder flink in te hoeven leveren op het gebied van laadcapaciteit en het laadvermogen. Na de Citroën ë-Jumpy – gekozen tot International Van of the Year – en de ë-Jumper is de ë-Berlingo Van opnieuw een belangrijke pion in ons elektrische offensief op de bedrijfswagenmarkt en een tastbaar antwoord op de nieuwe uitdagingen op het gebied van mobiliteit waarmee ondernemers te maken hebben."
Vincent Cobée, Managing Director Citroën